Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges
Marrokkanen blijven Marrokkanen, ongeacht welke andere nationaliteit zij aannemen in één of ander opvangland. Voor de Marrokkaanse overheid is dat van geen enkel belang. In feite kunnen ze daar dus niks aan doen, die Marrokkanen. Wat ze echter wél kunnen doen, is hun hier geboren kinderen NIET gaan aangeven op het Marokkaans consulaat, enkel op de Belgische burgerlijke stand, en dat zouden dan échte Belgische burgers zijn. MAAR, dat doen ze dus niet...Er zijn hier familie's Marrokkanen die hier reeds 4 generaties leven, en nog steeds hun 2 de paspoort gaan afhalen op het Marrokkaans consulaat. Die mensen noemen zich nog steeds trots Marrokkanen, en kijken op de Belgen neer...Belgische papieren betekenen maar één ding voor hen : de mogelijkheid om vanalles te krijgen, geld, sociale woningen, en meer moois...
|
Hierin moet ik je gelijk geven. Ik snap ook niet waarom (de meeste) Marokkanen 2 nationaliteiten willen hebben. Enerzijds krijg je van hen dan reacties als zijnde "Ik ben evengoed Belg als jij, dus ik heb evenveel rechten"
Maar anderzijds krijg je toch heel vaak te horen " Jij vuile Belg " als het op verwijten aankomt.
Ik zou ook heel graag 2 nationaliteiten hebben: de Belgische en de Monagaskische......hier werken en leven, en met mijn Monagaskische nationaliteit daar mijn spaargeld stockeren en uiteraard geen belastingen betalen. Life can be simple