Los bericht bekijken
Oud 12 juni 2011, 08:17   #134
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Raar dat je die vraag aan mij stelt. Vraag het anders even aan circe, die zich blijkbaar geweldig beledigd voelt door "halal-voer". Het gaat hier overigens niet om jou, en eigenlijk evenmin over die spekuitdeelacties, het ging hier over iemand die hesp in mensen hun schoenen ging leggen om hen te beledigen en er ineens nog wat bedreigingen achteraan gooide. Ik ben niet gelovig en heb eigenlijk geen echte voedseltaboes. Jij blijkbaar ook niet. Fijn voor ons, maar weinig relevant voor de discussie.
Ok.
Je kan me dus niet precies uitleggen waarom islamieten zich precies beledigd voelen bij hesp en worsttoestanden.
Ik ben daar niet verbaasd over. Er is immers geen reden om daar beledigd over te zijn.

Er is bijgevolg ook geen reden om 'belediging' juridisch vervolgbaar te stellen, en nog minder om te discrimineren voor langtenigen die sneller dan anderen beledigd zijn. Dat heet rechtsongelijkheid, snap je? Dat is niet verzoenbaar met de democratische rechtsstaat. Je hoeft geen voorrechten te genieten omdat je zo malloot bent om aanstoot te nemen aan hesp, bloot of andere idiote zelfverzonnen taboes.