Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe
Ik zal daar later een antwoord opgeven. Ik ben nu met andere zaken bezig.
Wat mijn identiteit betreft, ik voel me Belgische en Marokkaanse. Ik kan niet kiezen tussen beide nationaliteiten en ik vind het ook helemaal niet nodig van te moeten kiezen.
Wat ik wel heb als ik in Marokko ben, is dat ik verlang naar mijn thuis en zo snel mogelijk terug wil keren naar België, mijn land. Ben ik in België dan komt het gewoon in me op van naar Marokko te gaan als ik er even tussenuit wil of mijn oma aan de telefoon hoor huilen dat ze me wilt zien.
Stel dat er een dag komt dat ik één van mijn nationaliteiten zou moeten opgeven dan zou ik mijn Belgische behouden en de Marokkaanse opgeven (met pijn in het hart), puur omwille van de kansen die ik zou verliezen als ik de Belgische nationaliteit zou opgeven. Overigens bespaart mn Belgische paspoort me veel papierenwerk. Maar zo ver zal het nooit komen.
|
Tiens, dan verkies je de sociale zekerheid boven je oma, want als je je marokkaanse nationaliteit opgeeft kom je marokko niet meer in, of je draait een jaar of zes de gevangenis in.
Moest je een marokkaanse zijn (waar ik zeker van ben dat je dat niet bent) zou je dat toch weten.