Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
- Geen slecht loon
- Massa's vakantie i.v.g. met gewone werknemers
- Vroeger op pensioen
|
Wat mijn loon betreft mag ik niet klagen. Maar van dat loon geeft ge veel weg om op uw werkplaats te geraken. Dat is nu net mijn punt. Je bepaalt tenslotte zelf niet waar je werkt. Ik kan scholen weigeren maar op het einde van de rit zul je toch een keuze moeten maken.
We hebben inderdaad meer vakanties maar voor vele leerkrachten zijn dat slechts overuren die geklopt worden hoor. Ik heb hierboven al eens geschreven dat men tijdens de vakanties veel werk dient voor te bereiden. Behalve tijdens de zomervakantie natuurlijk. Althans ge doet als leerkracht een beurtenrol om leerlingen in te schrijven.
Sinds dit jaar heb ik er ook een BLO school bijgenomen. Ik kan u verzekeren dat ge zo een vakantie wel kunt gebruiken na al die agressie en vernederingen die ge soms moet ondergaan op het werk. Dat even terzijde.
Citaat:
|
Je staat dan ook niet van 09.00 tot 18.00 ononderbroken voor een klaslokaal, je hebt tussendoor nog tal van uren om dat verbeterwerk te doen. In juli, augustus, de kerstvakantie, paasvakantie, ... zal er trouwens niet veel voorbereid/verbeterd worden.
|
Ik heb geen uren pauze hoor. Kopiëren, toezicht houden, kinderen helpen oversteken, individuele gesprekken voeren met kinderen, overleggen met de directie, vergaderingen, ... dat hoort er ook bij hoor.