Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2004, 15:59   #7
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
...
Citaat:
En hoe willen ze tot die splitsing komen?
50% volstaat in het Vlaams Parlement. Vlaanderen krijgt dan gewoon alle bevoegdheden, België wordt opgedoekt en de boedel verdeeld. Brussel moet dan kiezen: onafhankelijk, Vlaanderen of Wallonië.
Dit begrijp ik niet helemaal, 50% is voldoende voor wat? Kunnen wij meteen onze onafhankelijkheid uitroepen? Mijn volgende vraag sloeg dus op het losgeld dat we aan Wallonië zouden moeten betalen om ze te overtuigen van de noodzaak om te scheiden.
Citaat:
Citaat:
Zonder zich blauw te moeten betalen?
...
In een unitair België is er hier niets van aan: Vlaanderen kan zijn eigen beleid niet voeren, wordt hier economisch totaal niet beter van, heeft nog altijd te maken met tranfers die tot niets leiden.
...
Een deel van die bevoegdheden moeten zeker op een lager niveau gelegd worden, daar ben ik het mee eens.
Citaat:
Citaat:
Niks concreets, enkel ondoordacht gezwets, volgens mij.
Volwassen reactie, maar ik zie nog steeds geen concrete voorstellen van jullie kant, enkel een geloofsbelijdenis.

Dus: ik luister...
Die laatste reactie was een echo uit een vorig bericht
Ik heb geen geloofsbelijdenis en ben dus bereid om mij door de mensen hier te laten overtuigen tot één van beide stellingen, al vrees ik dat ik altijd wel ergens in het midden zal blijven zweven. Ik vond je uitleg trouwens wel goed en grondig, maar ik zie alleen maar de noodzaak om verder te gaan met de staatshervorming, niet meteen de noodzaak om volledig te splitsen.
(Ik wacht trouwens ook nog op tegenvoorstellen van de unitaristen).

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden