Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2011, 00:35   #9212
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik meende net dat ik zei dat goed en kwaad geen argumenten waren, dat "onze waardeoordelen" gefrustreerde remmingen waren en dus neurotisch van aard.
Je zei wel net iets meer, he.
Je liet het overkomen als ware het dat omdat het in de natuur allemaal voorkwam het ook maar best moest kunnen ( volgens mij )
Vandaar dat je ook zeer verontwaardigd aan kwam draven waarom we dat bij pedofilie dan niet zouden doen.

En of het nu gefrustreerde remmingen al dan niet neurotisch van aard zouden zijn omdat we ons dienen te houden aan bepaalde regeltjes maakt hier weinig uit.

Citaat:
Ik spreek niet voor Paulus.

Terzake zei ik dat een vader en een moeder hebben, de normale manier was. Ook als dit dan volgens u nog maar X duizend jaar bestaat.

Maar als je wil dan kan ik er wel bij zetten, iets in den aard van, "behalve ten tijde van Assurbanipal ofzo."
Dan weet je echt niet ( net als Paulus overigens ) waarover je praat.
Hij zwaait maar al te graag bv met het antropologisch gegeven dat daaruit zou blijken dat het altijd zo is geweest.
Niks is anders minder waar tenzij men zich selectief gaat toespitsen op het gegeven dat het inderdaad óók voorkwam doorheen alle tijden en zowat op elke plek.
Er zijn hier al meerdere voorbeelden gegeven....de meest uiteenlopende gezinsvormen.
Het klassieke patroon één man één vrouw vormt een gezin waarbinnen de kinderen worden grootgebracht is eerder uitzonderlijk en eentje van zowat de laatste 50 jaar ( American dream-like ) en werd pas mogelijk omdat dan voor het eerst het ééninkomen-gezin mogelijk werd waar de man 'traditioneel' ging uit werken en de vrouw zich ten volle kon ontfermen over de opvoeding van de kinderen.
Zo merkt men weer eens dat wat betreft gezins-regeling alles afhankelijk is van het sociaal-maatschappelijke daar waar wat betreft de voortplanting het enkel een constante vrouw-man ( welke doet er zelfs niet eens toe ) is.... twee totaal verschillende zaken dus.
En volledig buiten de hele polemiek van het al dan niet afwijken van dat nu gekende patroon omwille van andere redenen ( holebi's, éénoudergezinnen, ed ) dringt zich langzamerhand toch weer een ander patroon op nu dat de fabel van éénverdiener-gezinnen dreigt op te houden.

Laatst gewijzigd door praha : 14 juni 2011 om 00:36.
praha is offline   Met citaat antwoorden