Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2011, 21:05   #5
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
De desinteresse van de 'gewone' burger bestaat heus niet alleen bij ons, maar het zou zeker helpen moesten we in een land leven waar de politiek niet heel de tijd zou moeten bezig zijn met communautaire en staatshervormelijke onzin, maar we leven nu eenmaal in België en België is synoniem aan communautaire twisten. Ik vrees dus dat er vooralsnog niet veel aan te doen valt.
Net op dat laatste doel ik uiteraard. Mensen zouden communautair ingelicht moeten zijn. Dat ze financieel en sociaal genaaid worden. En dit zonder er (in eerste instantie) al te diep op in te gaan of dit aan eender welke partij te verbinden.

Citaat:
Ik denk dat vele Belgen veel beter weten waar we mee bezig zijn dan de media ons voorhouden. Als het over politiek gaat dan gaan ze meestal naar de 80-jarige man die heel zijn leven op CVP heeft gestemd, of de jonge student die het niet door heeft

+ als je genoeg reactie filmt kan je enkel diegene eruitnemen waaruit onwetendheid of desintresse blijkt. Ik denk dat de gemiddelde Vlaming niet minder met politiek bezig is als andere burgers in de wereld, misschien zelfs integendeel
Ik wil helemaal geen gemiddelde halen, dat is verder ook erg nietszeggend. Ik merk in mijn omgeving dat er verschillende (om niet te zeggen vele) mensen zijn die niet echt weten wat er in de politiek omgaat. Er is iets met Franstaligen en met geld en met taal maar hoe het exact zit is niet geweten. Het valt dan ook op dat wie zich informeert vaak Vlaamsgezinder is, hoe vaak Belgicisten ook mogen beweren dat dat niet zo is. De burger zou geïnformeerd moeten worden om te weten welke schande het huidige la Belgique is en hoe dat ook de burger treft. Nogmaals, op een collectieve, niet partijgebonden manier die de vinger op de wonde legt, als het ware de aandacht trekt, maar er niet te diep op ingaat.
poekieJ is offline