Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ok.
Je kan me dus niet precies uitleggen waarom islamieten zich precies beledigd voelen bij hesp en worsttoestanden.
Ik ben daar niet verbaasd over. Er is immers geen reden om daar beledigd over te zijn.
|
Dat is in eerste instantie uiteraard van een persoonlijke orde
Citaat:
Er is bijgevolg ook geen reden om 'belediging' juridisch vervolgbaar te stellen, en nog minder om te discrimineren voor langtenigen die sneller dan anderen beledigd zijn. Dat heet rechtsongelijkheid, snap je?
|
Klopt ergens perfect ....en doch
De rechtsleer hanteert dat wel degelijk en draait dan om wat redelijkerwijs als een belediging kan worden aanschouwd en spits zich de subjectieve ervaring van de 'ontvanger' ervan onafgezien van de opzettelijkheid van de 'belediger' ... die kan zich zelf perfect van geen kwaad bewust zijn en toch worden veroordeeld.
Citaat:
Dat is niet verzoenbaar met de democratische rechtsstaat. Je hoeft geen voorrechten te genieten omdat je zo malloot bent om aanstoot te nemen aan hesp, bloot of andere idiote zelfverzonnen taboes.
|
Blijkbaar zijn er dan verschillende gradaties in malloot zijn.
Een consensus malloot geniet wel de nodige wettelijke bescherming.
Je kan daar natuurlijk allemaal radicaal tegen zijn wegens die zekere ongelijkheid doch op enkele uitzonderingen na ( waaronder jij ) zie ik de meerderheid op dit forum zeer behoudsgezind betreffende de traditioneel wettelijke ingebouwde regeltjes m.b.t. tot hun lange teentjes.