Discussie: verkeersveiligheid?
Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2004, 21:05   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

Idd, maar het moet gezegd, veel automobilisten weten helemaal niet hoe snel ze rijden en vertragen heel erg bruusk voor zo'n flitspalen, ook al rijden ze maar net de maximumsnelheid. Of ze steken je eerst fluitend voorbij, en vertragen daarna tot 10kmpu onder de maximumsnelheid, zodat je ze terug inhaalt terwijl je langs die paal rijdt... En honderd meter verder sprinten ze weer verder...
Maw, ik pleit hier voor trajectcontrole. Een systeem zoals in Schiedam (Rotterdam) op de A13 Rotterdam - Den Haag. Iedereen houdt zich daar aan de maximumsnelheid, dat merk je meteen.
Vwoilla da is wat ik wou zeggen, die dingen zijn echt levensgevaarlijk, en dan is het nog zo,

vroeger keek ik naar de borden en de kant van de weg, nu kijk ik naar boven, om te zien waar die grijze of groene (ja ze camoufleren ze nu al) dingen staan. ook de middenbermen moet je in de gaten houden...

Ik wil nie het risico lopen dat ze mij flitsen terwijl ik net iemand voorbij ga en nekeer 125 of 130 rij...

Uwe spiegel moete nu ook al scannen om te zien of die onozelaars me hune volvo of Ford Focus (in Sint-niklaas) nie achter u rijden, te provoceren of te wachten tot ge een foutje zou maken.
Ik hou mij zoveel mogelijk gewoon aan de snelheid, dan hoef ik die dingen in de middenberm niet in het oog te houden. En ja ik durf wel eens 130 rijden om iemand in te halen.
Geen enkele flitspaal flitst onder de 135 dacht ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden