Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2011, 17:48   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Hoe komt het dat vrouwen misdaden begaan? Drugs en alcohol, geestelijke stoornissen en zeer vaak hun lange geschiedenis van huislijk geweld en misbruik.

Het valt op hoe ze het allemaal omschrijven alsof al die vrouwen toch arm schaapkes zijn die in de val gelokt zijn door de gevaarlijke plekken van de maatschappij. Geef ze wat rehabilitatie en steun van de maatschappij en dat komt allemaal goed.

Met andere woorden: behandel vrouwen op juridisch niveau lichter dan mannen. Het systeem veranderen zodat dit er ingebouwd zit.

Sinds wanneer is het recht niet meer blind?
Vrouwen krijgen het voordeel van de twijfel. Kindjes worden nog steeds eerder aan moeke toevertrouwd.

Voor vrouwen is het binnen het jurisch apparaat zeer gemakkelijk zich als slachtoffer te profileren. Het wordt de vrouwen ingelepeld. De vent is de klootzak.

Je moet als man ook begrip tonen voor maandelijkse psychologische fluctuerende factoren bij de vrouwen. Mannen moeten rekening houden met het feit dat een pint te veel per definitie als bezwarend wordt aangerekend. Niet altijd onterecht. Maar als juridische basis ?

Anderzijds. Vrouwen worden in oorlogsomstandigheden ook gebruikt als ultiem wapen om de vijand te vernederen.

Vrouwen zijn vrouwen. Geen arm schaapkes. Want dan zouden ze een handtas uit de Wibra verkiezen tegenover eentje van Delveaux.

Een vriend van mij zegde ooit: "ik schiet op alles wat voor mijn loop verschijnt". Zelfs de vrouwen konden erom lachen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden