Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Neen artisjok!
Hoe vaak moet ik het nu nog uitleggen.
Een voorkeur hebben voor blanken is iets anders dan haat hebben ten opzichte van andere rassen!!
Als je zelf niet het hemelsbreed verschil tussen die twee aparte concepten aanvoelt of ziet, dan stel ik me ernstige vragen.
Het is nu niet alsof je de meest fijnbesnaarde persoon ter wereld moet zijn om te begrijpen dat "ik heb een voorkeur voor x" niet betekent dat je alle andere letters van het alfabet verafschuwt hé!!
|
Wanneer je mensen beoordeelt op hun huidskleur ben je racist. Ongeacht of je dan een voorkeur hebt of een afkeur, of je liefhebt of haat, of je accepteert of uitsluit, of je bewondert of veracht. Als je dit doet op basis van huidskleur, ben je een racist.
Citaat:
Het eerlijkste, ja.
Maar iemand die getogen en geboren is en wiens ouders gevochten hebben voor de vrijheden van dit land en levenslang eraan hebben meegebouwd en -betaald, mogelijk geen job geven omdat er een inwijkeling is met exact dezelfde kwalificaties, is dat eerlijk?
|
Dit is niet correct.
Citaat:
Er zijn mensen die vinden dat je de oer-Vlaamse of Belg dan zou moeten laten voorgaan.
|
Dit is racisme.
Citaat:
Ik vind dat geen onbegrijpelijk standpunt.
Er zijn al oorlogen gevoerd over mensen die in een ander land de jobs gaan "afpakken".
|
Ja, verdeel en heers; en velen lopen daar nog altijd met open ogen in.
Citaat:
Dat bedoel ik uiteraard niet.
En btw neen: daar zijn een rits uitzonderingen op. Maar goed ook.
|
Wat bedoel je dan wel?
?