Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2011, 19:58   #2
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het zal zelfs de meeste Vlamingen niet ontgaan zijn: Geert Wilders is vrijgesproken van haatzaaien en beledigen. Het grootste deel van de mensen vindt dit natuurlijk een orima ontwikkeling. Wilders is in ieder geval wel begonnen met zich in te dekken tegen nog een proces: Alle artikelen omtrent haatzaaien moeten wat hem betreft uit de wetboeken verdwijnen. Eerder al was bekend dat Wilders vondt dat artikel 1 van de Nederlandse grondwet, het antidiscriminatiebeginsel, vervangen moest worden door een artikel dat vastlegt dat de joods-christelijke cultuur vastlegt als de dominante cultuur in Nederland.

Dus, wat u betreft, zou dit vooral een goede zet zijn die de vrijheid van meningsuiting bevorderd, of ziet u ook ongewenste of zelfs gevaarlijke kanten aan dergelijke aanpassingen aan de wetgeving? Is het een kwestievan "ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg", of lopen we het risico op "ik zeg wat jij denkt en jij doet wat ik zeg"? Tenslotte, hoe wil Wilders haatpredikende imams stoppen als er geen wetten zijn die zeggen dat wat zij doen niet mag? Moet het dan maar normaal worden dat mensen vrouwen geen hand willen geven? De vloer is aan u.
Wat had ik gezegd?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden