Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO
Maar dat mag je niet zeggen want dan ben je racist...!?!
|
Dat intimideert en soms onthou ik me ervan om mensenrechtenschendingen door Israël hier te posten omdat men dan gemakkelijk met de beschuldiging 'antisemiet' afkomt wat ik als een belediging beschouw. Er bestaat een "wie niet voor ons is is tegen ons" mentaliteit. Het is daarom een delikaat thema met heel wat geschiedsvervalsing merk ik ook. Ik ken niet genoeg van de geshiedenis om hier een lange discussie over aan te gaan, maar als ik naar het heden kijk dan besef ik dat de geschiedenis geen excuus kan zijn voor mensenrechtenschendingen in het heden.
Er is ook een pers bias die mensen minder doet wakkerschieten mbt mensenrechtenschendingen door Israël. Israël schiet met scherp op ongewapende betogers (gebeurde verschillende malen de laatste weken), dood er een tiental, en dan zie je de krantenkoppen in de westerse pers die dat totaal downplayen, alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Moest het Iran zijn men zou er een week later nog over aan het schuimbekken zijn in de westerse pers. Dan zouden we geconfronteerd worden met bloedige beelden van slachtoffers, nu is het slechts een droog berichtje zonder woorden die Israël voor het hoofd zouden kunnen stoten of mensen een geweten zouden kunnen schoppen.
Zo gaat dat.