Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2011, 14:12   #17
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Toen ik het nieuws van Geertje wilders' vrijspraak vernam en zijn intentie om de wettelijke basis van "de vrihjheid van meningsuiting" zo ver mogelijk uit te breiden, had ik meteen visioenen van een mensenmassa die op een plein in Amsterdam bij wijze van een "artsitieke polititieke happening" op een Israëlische vlag zouden zitten schijten om die daarna te verbranden.
Dat gebeurde toch al zo dikwijls tijdens vb. de AEL betogingen in Antwerpen. Gemist?

Citaat:
Ook een intense godslasteringscampagne bij monde van de hard-line atheîsten
in de Bibble belt van Nederland lijkt me tot de mogelijkheden te gaan behoren,
de SGP moet verheugd zijn over haar steun aan de gedoogde regering !
Dan moet het je tenzeerste spijten dat Belgie geen godslasteringswet heeft. Welke god zou trouwens niet mogen belasterd worden? Zeus? het FSM? of de heilige Drievuldigheid?

Citaat:
In het kader van de toenadering tussen Nederland en Vlaanderen kan deze nog tolerantere houding uiteraard aanleiding geven tot een nog fraaier aan de rand van de nieuwere wetten grenzende grens, woordgebruik. We kunnen de uitdrukking "bange blanke man" aanscherpen tot witte bruinbroeken bvb.
inderdaad. ik vroeg me altijd al af waarom het eerste wel mocht en het tweede niet.
Dom blondje is al jaren in voege maar wie zou het aandurven om "achterlijke hoofddoek" te zeggen? Toch niet omdat het "domme blondje" verondersteld wordt om "slim" genoeg te zijn om te weten dat het niet gemeend is?

(behalve als ze buiten airconditioning wil laten installeren om de global warming tegen te gaan.... maar we mogen niet veralgemenen zou Arti dan weer zeggen).
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden