Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2011, 18:34   #93
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

[quote=suqar_7loe;5527382]
Citaat:
Het staat er niet letterlijk in de Qoran maar het gaat hier duidelijk om een interpretatie waar een grote meerderheid het niet mee eens is. Overigens zijn het vaak bekeerlingen die een boerka dragen. Marokkaanse, Turkse vrouwen gaan niet gauw met een boerka rondlopen.
Het staat er niet niet-letterlijk in ook. Het is gewoon duimzuigerij. De boerka was zeer praktische REISKLEDING in een zanderig en zonnig klimaat: het zand kon nergens door en het bood volledige bescherming tegen de zon. De boerka heeft niks met islam te maken; maar van mij mogen die zwarte vodden in 40° zomerwarmte op een hoekje van het strand bijeengezet worden.

Citaat:
Goh dat is een discussie die eigenlijk lang kan duren. Maar kort gezegd, er zijn verzen in de Qoran die duidelijk maken dat een vrouw zich beschaafd dient te kleden. In 1 van die verzen staat 'en draag jullie jilbab over jullie boezem'.
Bedoel je nu dat onder die hoofddoek NOG twee borsten met tepels zitten,

Citaat:
Velen interpreteren die vers als 'bedenk jezelf en draag een hoofddoek'. Anderen gaan nog een stapje verder en halen er de hadith (overleveringen van de Profeet Mohamed) bij. Als boerkadrager kan men zich beroepen op een bepaalde overlevering waar duidelijk wordt gemaakt dat het 'toen' in die tijd normaal was van je gezicht te bedekken en dat de vrouw van de Profeet dat ook heeft gedaan.
Je gaat dus die verzen even voor me opzoeken neem ik aan?

Citaat:
Anderzijds zouden deze dames zich dan eens vragen moeten stellen bij de overleveringen waarin duidelijk wordt vermeld dat men de handen en het gezicht niet mag/moet bedekken. Overigens, is het verboden je gezicht te bedekken als vrouw als je de bedevaart verricht. En ga zo maar door. Ik kan nog wel veel voorbeelden aanhalen waar duidelijk uit valt af te leiden dat de boerka verre van een verplichting is en naar mijn mening niets met de islam heeft te maken.
zou het mogelijk zijn dat we het dus eens zijn

Citaat:
Als moslims hebben we het in dit land al moeilijk genoeg door al het straattuig dat ons dagelijks belachelijk maakt. Ik vind een boerka dan ook zeker niet nodig in België en andere Europese landen. Ik vind wel dat men het niet mag verbieden op voorwaarde dat die vrouwen beseffen dat ze zich uit de maatschappij kicken door een boerka te dragen.
het is WETTELIJK verplicht je aangezicht te tonen in dit land, tenzij op bepaalde karnavalsdagen. We zullen aan die boerkatrezen dus mededelen wanneer de drie karnavalsdagen zijn zodat ze dan buiten kunnen komen. OK?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden