Citaat:

| 
					Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen  Dat kan gemakkelijk omzeilt worden. Je kan op de radio dagelijks verkondigen: "ooit zullen de mensen er genoeg van hebben en zal er een dag van afrekening komen", "ze komen hier slechts om ons te overheersen", "Hoe lang gaan de mensen dit nog nemen?" en meer van dat zonder dat dat een specifieke oproep tot geweld of een oproep tegen een specifiek persoon is...maar je zit dan wel met een radio Milles Collines waar je niets tegen zou kunnen doen. Daarom dient de wetgever verder te kijken dan oppervlakkigheden en naar dieperliggende intenties te kijken. Ook dient de wetgever rekening te houden met de sociale cohesie in een samenleving. 
 De 'oproepen tot geweld' komen meestal op het laatste nadat alle haat danig verspreid is. Dan is een vonkje voldoende. Ik zie niet in waarom de samenleving niet preventief kan optreden om dit toekomstig geweld te verhinderen. We zouden beter moeten weten in Europa gezien onze slechte naam ivm het stigmatizeren van groepen sinds de jaren '30.

De vraagstelling van de enquête is misleidend. Daarom vul ik ze niet in.
 | 

Om diezelfde reden vroeg ik een duvel.