Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
en ik had nu juist eens een leuke pet gevonden van de "Gamma".
Die zal ik ook niet meer mogen dragen, want het is mijn overtuiging, mijn geloof dat het in de Gamma nog steeds het beste materiaal voor de doe-het-zelver wordt verkocht.
|
Voor jou is het geloof in de Gamma dus gelijk aan het geloof in Allah, in andere goden en godjes, in zgz reliegieuze waarden etc....
Zijt gij zeker dat je ze allemaal op een rijtje hebt?
Ik vind dit erg beledigend voor al die goedgelovige zielen hier op het forum, al die moslimmekens (of modommekens), die mislukte paters, enz...
|
en 'mislukte pater' is vol eerbied zeker? denk jij wel ná over wat je schrijft?
Voor mij heeft het dragen van een hoofddoek praktisch niets te maken met onderwijs: voor mij is scheidng tussen kerk en staat gewoon dat ze zich niet bezig houden met elkaar: bvb mag het onderricht niet veranderen afhankelijk van de aanwezige godsdiensten, toch niet bij vakken als nederlands en wiskunde. Relevante vakken moeten daar bijna op inspelen, zoals geschiedenis en zedenleer annex godsdienst. Verbieden van die hoofddoek negeert een waarde die je op school zou moeten aangebracht worden: verdraagzaamheid. Ik zie trouwens niet in hoe het al dan niet dragen van een hoofddoek dat onderricht onderbouwd.