Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2011, 16:33   #504
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maw, wat als een paal boven water staat is dat het klein beetje straling dat ze in de USA op hun kop gekregen hebben van Fukushima geen aanleiding kan geven tot waarneembaar toegenomen kindersterfte, om de simpele reden dat dagelijkse verplaatsingen veel GROTERE dosissen veroorzaken en dus veel spectaculairder kindersterfte resultaten zou moeten hebben die allang ontdekt zouden zijn.
Misschien zit daar het probleem. TEPCO loog (liegt?) over Fukushima. Er is een media blackout over de centrales in de VS nu getroffen door overstroming. Uiteindelijk weet je niet welke info correct is. Daarom ook denk ik dat deze discussie prematuur is, zowel van de kant van degenen die zeggen dat het allemaal zo erg niet is als van de kant van degenen die zeggen dat het vele malen erger is dan ons gezegd wordt. Over enkele jaren gaan we hopelijk een realistisch beeld krijgen van deze ramp.

Ivm de gevolgen op het effect van radiatie op geboortes. Dit resultaat zou in Japan moeten repliceerbaar zijn. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit niet onderzocht werd. Weet jij echter van het bestaan van zo'n studie af?

Indien er gevolgen zijn van deze ramp op geboorteafwijkingen zal dat eerder bekend worden schat ik want openbaarder. Dit is ook perfect onderzoekbaar. Vergelijk het aantal geboorteafwijkingen zo rond jaarwisseling 2012 met dezelfde periode vorig jaar. Vergelijk ook het aantal abortussen omwille van lichamelijke defecten voor de ramp met na de ramp bv. in Japan. enz...

Belangrijk is dat we kunnen rekenen op wetenschappers die niet onder druk staan van de politiek of lobbygroepen, en media die resultaten weergeven in welke richting ze ook uitdraaien.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 juni 2011 om 16:39.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden