Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
Ik was eigenlijk nog wat vergeten toe te voegen, maar weet niet precies hoe 't uit te drukken om niet verkeerd begrepen te worden.
De rode khmer, 't lichtend pad, Mao, Che e.a. onderdrukkers, massamoordenaars, dictators e.d. moeten en werden óók bestreden, maar door degenen die daardoor onderdrukt werden of worden.
Begrijp je wat ik bedoel?
Ieder moet z'n eigen strijd voeren tégen de bezetter en niet s�*men mèt de bezetter.
|
Ja, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt.
Iedereen die zijn vrijheid lief heeft, dient zijn eigen bezetters en onderdrukkers zelf te bestrijden, ongeacht of die bezetters of onderdrukkers nu het communisme zijn, het fascisme, het nazisme, de RKK of de islam, of welke andere onderdrukkende totalitaire ideologie dan ook. Maar je gaat je zeker niet in dienst stellen van de eigen onderdrukker en bezetter om die van anderen te bestrijden. Dan pleeg je m.i. gewoon verraad.
Als je bijvoorbeeld hier zelf door de islam bezet en onderdrukt wordt, dan ga je niet samen met de islam in Afrika het communisme bestrijden, maar dan zorg je dat je een einde maakt aan het eigen, in dit geval islamitische, juk.