Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Uw vergelijking wat pesten en inbraak betreft gaat natuurlijk niet op of wilt u zeggen dat wie gepest wordt daar zelf aanleiding toe heeft gegeven?
.
|
Zegt u dat iemand die zijn bezittingen niet achter slot en grendel uit het oog legt 'aanleiding geeft' tot bestolen worden? Volgens mij is de redenering wel degelijk een analogie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Bottom line is dat u weigert te erkennen dat mensen met een andere seksuele geaardheid dan de uwe even goede of slechte ouders kunnen zijn!
.
|
Ik weiger helemaal niet om dat te erkennen. Ik heb het in mijn allereerste post al aangegeven. Alleen is dat voor mij niet van belang. De kans dat het misloopt - alle goede intenties van de adoptieouders ten spijt - is volgens mij nu eenmaal groter. En er is bij mijn weten helemaal geen tekort aan hetero adoptieouders. Waarom dan een extra risico lopen? Zoals ik al aangaf ik denk dat een adoptie door een homo-koppel te prefereren valt boven een weeshuis.
Het lijkt me eerder dat u ten allen prijze een punt wil maken dat homo's ook goede ouders kunnen zijn en daarbij blind blijft voor de mogelijke gevolgen voor het kind.
Soit ik maak hier verder geen woorden meer aan vuil. We will have to agree to disagree want we gaan elkaar toch niet van mening doen veranderen.
(En btw ook bij adoptie door hetero's ben ik er algemeen voorstander van de risico's zoveel mogelijk te beperken. I.e. hoe meer ouders en kinderen op elkaar lijken hoe beter.)