Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2011, 19:19   #1516
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het gaat hier gelukkig niet om links of rechts. Sterker nog, je ziet in deze kwestie 'links' en 'rechts' door elkaar lopen.

Het gaat hier om het verschil tussen mensen die argumenten aandragen en naar 'de andere kant' willen luisteren en zij die hun 'Grote Gelijk' alleen kunnen verdedigen door 'de andere kant' monddood te willen maken. Meer is het niet.
Ik had ook al dat vermoeden, en blijkens wat jij hier schrijft, ben ik gelukkig niet de enige.

Citaat:
Ik krijg echt een vervelend en onbehaaglijk gevoel van degenen die steeds maar weer dezelfde forummers en dezelfde berichten blijven aanklagen, ook al zijn ze al vaak in het ongelijk gesteld. En ze blijven maar doorgaan. Dat is voor mij echt iets anders dan oprechte verontwaardiging over een actuele foute post, al dan niet terecht. Dát kan ik me namelijk nog voorstellen.
Ik las vanmiddag ook al een post waarin min of meer hetzelfde gesteld werd. Als dit allemaal klopt, kan ik dat niets anders noemen dan een georganiseerde heksenjacht.

Citaat:
Ik zal geen Godwin-punten gaan verzamelen zoals sommigen hier maar de generatie boven mij hanteerde de vraag 'Kun je er veilig onderduiken?' om aan te geven of iemand deugde of niet. Als ik mij deze vraag bij sommige forummers zou moeten stellen zou ik mij veilig voelen bij veel mensen van links én rechts maar ik heb ook mijn oprechte twijfels bij een paar andere. Menselijkheid stopt waar fanatisme begint.
Hertog van Gelre, ik heb de indruk dat onze meningen over bepaalde zaken nogal kunnen verschillen, maar desalniettemin zal ik bij jou veilig kunnen onderduiken, denk ik. Ik weet echter 100% zeker dat ik dat beslist niet kan bij met name twee anderen die in dit topic actief zijn.