2 juli 2011, 08:06
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
Dat was een stommiteit van haar, maar ik kan begrijpen dat, als ze effectief brutaal aangerand werd, je minder logisch redeneert. Misschien probeerde ze nog even het mentaal opzij te zetten en wilde ze geen gedoe dat haar job - en haar asiel - in gevaar zou brengen.
Pas later zei ze tegen zichzelf: verdorie, ik ga er toch mee verder, wat denkt die eigenlijk.
Plus het is ook zo stom dat ik moeilijk kan geloven dat er enerzijds een feilloos plan uitgewerkt werd, en anderzijds ongelooflijke beginnersfouten begaat.
Persoonlijk denk ik dat ze van het begin bepaalde zaken verzwegen heeft omdat ze bang was om haar job en haar asiel te verliezen. Niemand kon echter vermoeden dat deze zaak haar volledig boven het hoofd zou groeien, en dat elk seconde geanalyseerd zou worden.
Tot slot wil ik even erop wijzen dat het een werkelijk bijzonder onhandige en onpraktische manier is om iemand te chanteren. Er zijn tientallen betere manieren. Ook qua slachtoffer is DSK niet interessant, hij is te groot en te machtig, en ik durf wedden dat het Sofitel Hotel in New York veel interessantere - en even rijke - klanten telt.
|
Een telegeleid projectiel maar geen 'smart bomb'.
Laatst gewijzigd door filosoof : 2 juli 2011 om 08:11.
|
|
|