Los bericht bekijken
Oud 2 juli 2011, 10:12   #1
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard Bent u voor of tegen interimarbeid & uitzendkantoren?

Nadelen van interimarbeid:

Interimkantoren verhinderen rechtstreekse toenadering tussen een sollicitant en een potentiële werkgever. De sollicitant verliest meer en meer de mogelijkheid om zich rechtstreeks tot een bedrijf te wenden. Deze vrijheid verdwijnt omdat de toegangspoort tot arbeid langzamerhand door inteirmkantoren gemonopolisieerd wordt.

De eerste selectie die interims maken stel ik mij ook vragen bij. Een bedrijf kan toch zelf evengoed kandidaten selecteren adhv hun diploma en vervolgens selecteren na een eerste sollicitatieronde. Het is ook nogal demotiverend als een de juffrouw van een interimkantoor – die notabene moet selecteren – niet eens weet wat bv. SAP is

Verder wil een interimkantoor natuurlijk dat je zolang mogelijk als interim-werknemer tegewerkgesteld wordt, omdat ze hier zelf (langer) op verdienen. Hoe langer het duurt vooraleer je een vast contract krijgt, hoe beter voor hen. Dit afschuwelijk mechanisme zit vol tegenstrijdige belangen.

Zelf heb ik ook het gevoel dat ze je kost wat kost iets willen aansmeren, enkel en alleen omdat ze hier zelf aan verdienen. Zij moeten ook hun premie krijgen en bepaalde “cijfers” halen .. Uiteraard zal men ook al gelogen hebben over jobs die zogezegd “optie vast” waren.

Mij hebben ze destijds nog de meest domme jobs aangesmeerd, het kan hen weinig schelen wat je ervan vindt eenmaal je in dienst bent.

In feite domineren ze nu allang het aanbod op de arbeidsmarkt (ca. 80 %?). Vergeet ook niet dat interimarbeid fnuikt aan ons anciënniteitssysteem en dat er aan sociale afbraak gedaan wordt.

Werkzekerheid heb je ook al niet en een lening moet ge al zeker niet vragen, ook al zijt ge al een jaar aan de slag op interimbasis.

Voordelen van interimarbeid:

Wel, ge kunt snel ervaring opdoen en snel wisselen van werkomgeving.

Bent u voor of tegen het huidige systeem van interimwerk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken

Laatst gewijzigd door DebianFox : 2 juli 2011 om 10:14.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden