Discussie: Quid Cd&v?
Los bericht bekijken
Oud 6 juli 2011, 17:16   #11
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Mogen we ook weten welke amendementen de N-VA gaat stellen?
weet ik veel, ik zit niet in de groep van de "vrienden van de voorzitter"

maar een beredeneerde gok kan wel: rond brussel moet er veel veranderen ivm de taalwet, de oprichting van die zogenaamde overkoepelende dinges (ben het woord vergeten dat di rupo gebruikte), de ongecontroleerde veel te zware herfinanciering etc

Ook de extra taksen op de belegingen kan niet. Er moet ook meer ingezet worden op besparen: nu is dat hoofdstuk lachwekkend. Het moet meer en ook sneller zijn.
De fiscale autonomie is ook een lachertje: het bedrag op zich is ok, maar er zijn te veel regels om er echt iets mee te gaan doen.

De kinderbijslag moet naar de gemeenschappen, en niet op een verdoken manier naar de gewesten zoals EDR voorstelt.

Samenvallende verkiezingen, legislatuur parlement en nationale kieskring is ook nog een probleem.

Zoals je ziet: van de 105 pagina's vallen we misschien maar over dertig bladzijden of zo. Het wordt dus een Ja,maar. Probleem is dat die dertig bladzijden waar wij van vinden dat het niet genoeg is, nét die bladzijden zijn waar de franstaligen van zullen vinden dat het té ver is. Beiden gaan die amenderen = nota prullemand.

maar zoals ik zei: dit is maar een persoonlijke gok. Ik kan niet in het hoofd van de wever kijken om te zien wat ze vandaag of morgen gaan beslissen

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 6 juli 2011 om 17:17.
vrijevlaming is offline