Europese economische vluchtelingen in Afrika
Heb ergens gelezen dat het aantal Europeanen dat naar Afrika migreert om er een betere toekomst te zoeken, op 5 jaar tijd met 800% gestegen is (whatever that means).
In Foreign Policy, dacht ik.
Daar stond zoiets in de trant van: in Afrika zijt ge vrij om te ondernemen, mensen willen er jobs, ge kunt met een klein kapitaal van start en zeer snel zeer veel opbouwen, terwijl in Europa alles verroest is, teveel regels, teveel stugheid, te weinig risiconemers, etc...
Stond een voorspelling in dat tegen 2030 één op tien jongeren tussen 25 en 35 zal overwegen naar Afrika te verhuizen (iets wat Jacques Cassiman al in de jaren '90 voorspelde).
Interessant. Omdat ik mij bij die groep reken, ook.
Iemand hier op het forum al serieus overwogen om zich in Zwart-Afrika te gaan vestigen?
Ik zie het al voor me: Europa vol ouwe vrouwtjes wier bejaardenpampers ververst worden door Filipijnse verpleegsters, terwijl al het jong Europees talent zich gaat amuseren in Kinshasa, Lagos, Nairobi, en Luanda.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
Laatst gewijzigd door C2C : 6 juli 2011 om 23:17.
|