Discussie: Ciao
Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2004, 23:47   #25
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk

Ik heb ook dyslexie. Ik let er gewoon op zo weinig mogelijk fouten te schrijven en lees alles goed door voor ik op het OK-knopje duw. Veel fouten haal ik er dan wel uit, maar heel vaak glipt er toch nog eentje het forum op.
't is dus niet omdat je weinig fouten maakt, dat je daarom geen dyslexie kunt hebben.
Wie ben jij eigenlijk om te oordelen of iemand al dan niet dyslexie heeft? Wat heb je gestudeerd dat je op basis van enkele forumposts een gedegen diagnose kunt stellen?
Te OORDELEN? Wie oordeelt er hier nu? Wie ben jij eigenlijk om te oordelen dat ik over Spelev een oordeel vel?

Echt heel erg jammer dat je die 2 laatste venijn-druipende zinnen er aan moest plakken, voor de rest was uw post zo verhelderend en informatief. Zo dacht ik altijd dat dyslexie betekende dat je de fouten gewoon niet kunt zien staan, al herlees je ze tien keer. Ik heb dus weer wat bijgeleerd, waarvoor dank.
Je stelt toch dat je niet gelooft dat Spelev dyslexie heeft? Omdat hij te weinig fouten maakt daarvoor? Dat is een oordeel dacht ik.

Er bestaan trouwens verschillende soorten dyslexie. Ik heb een automatiseerstoornis, andere dyslectici kunnen een ander type hebben. Sommigen zine hun fouten niet staan, ik wel, als ik maar alles van buiten blok qua taalregels en deze mentaal overloop en af en toe eens opzoek.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden