Een joodse man van veertig werd zwaar in elkaar geslagen toen hij een Antwerpse synagoge uitkwam. Om 19.50 uur verliet de man even de Shabad-Lubavitch synagoge aan de Brialmontlei in de Stationsbuurt. Hij wilde iets gaan halen in zijn wagen die aan de overkant van de straat geparkeerd stond en kreeg zware slagen op de schedel. Volgens getuigen was de dader een man van Oostblok origine. Hij vluchtte weg in de richting van de Pelikaanstraat achter het Centraal Station, maar kon ondanks een speractie niet gevat worden. De joodse man lag bij aankomst van de politie bewusteloos op straat, zwaar bloedend aan het hoofd. Hij werd zwaargewond maar niet in levensgevaar naar het Sint-Vincentiusziekenhuis gevoerd.
Dit zware incident is in Antwerpen al het vijfde in amper acht dagen. Op donderdag 24 juni werd een 16-jarige joodse student in de rug gestoken door een groep Noord-Afrikaanse jongeren.
De afranseling vond plaats ondanks de sterk verhoogde veiligheidsmaatregelen rond synagogen, die door premier Verhofstadt werden aangekondigd.
Men kan er niet omheen dat het antisemietische geweld steeds maar ergere vormen begint aan te nemen. Men spreekt hier over een man van OostEuropese afkomst maar volgens mij bronnen n.v.d.r een gesprek met een Joodse winkelier zou het naar hetschijnt gaan om een Albanese moslim. Volgens mij is het nutteloos om van de Joodse wijk een versterkte burcht te maken. Men moet de oorzaken en de voedingsbodem voor dit geweld wegnemen en dat is volgens mij de sluiting van de haatwebsite van de Arabische Europese Liga, het oppakken van zijn criminele leiders Azzuz en Jahjah en het verbieden van deze organisaties wegens het overtreden van de anti-racismewet van 1981 en het oproepen tot geweld tegen minderheden. Enkel zo zal ook de allochtone jeugd behoed worden voor de gevaren van het fundamentalisme. Abou Jahjah eruit en terug naar Libanon !!!!!
|