Discussie: In God We Trust
Los bericht bekijken
Oud 11 juli 2011, 18:06   #11
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Zoals vroeger, toen men bliksem verklaarde met een opperwezen? Verwar geloof in religieuze zin niet met geloven als werkwoord.
Ik bedoel gewoon geloven in iets waar je (voorlopig misschien) geen bewijzen van hebt. Zoals jij gelooft dat de wetenschap ooit zal bewijzen dat God niet bestaat, geloof ik net het tegenovergestelde.

Jullie doen ook heel laagdunkend over de oude culturen. Alsof dit allemaal halve wilden waren die het in hun broek deden van een bliksemschicht. Alsof onze beschaving de énige is die de waarheid in pacht heeft. Er waren toen ook al heel intelligente mensen die om andere redenen dan wat gebliksem in God geloofden hoor.

Citaat:
Jij krijgt dat toch niet over van Paulus he?
Ik zeg gewoon wat ik er zelf over denk. Of dacht je misschien dat iemand die in God gelooft daar niet over nagedacht heeft? Ik heb het hier nu over God als éérste oorzaak, zonder al die religieuze blabla, waar ik zelf een hekel aan heb. Ik heb trouwens geen enkele moeite met mensen die het met mij niet eens zijn, zolang ze maar zelf nadenken, en niet één of andere spaghettimonster-goeroe napraten.

Hopende mijn standpunten te hebben verduidelijkt verblijf ik,
met de meeste achting,

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden