Los bericht bekijken
Oud 11 juli 2011, 23:23   #162
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Enkele weken geleden zat ik in een taverne op de zeedijk van Oostende. Een franstalige bediende (van een vlaamse taverne!!!) kwam in het frans vragen wat ik wou bestellen. Ik zei mijn bestelling in het vlaams en die franstalige trok een smoel van "Ik versta je niet, spreek frans!!'. Ze zei dat ze het niet begreep en ik weigerde dan ook mijn bestelling in het frans te zeggen. Ze droop dan met een zuur gezicht af en ging iemand halen die wel vlaming was...

Wat ik niet snap: waarom nemen ze juist zo iemand in dienst die geen vlaams kan en dan wrs ook weigert te leren. Hadden ze zo weinig of slechte kandidaten dat ze geen andere keuze hadden dan een franstalige in dienst te nemen die zich niet aan wilt passen??

Triestig hoor!!
Zal ikhet je zeggen.

In Oostende, Middelkerke, Nieuwpoort, zijn er heel wat zaken waarvan de uitbater(s),eigenaars, zelf Franstaligen zijn. Die maken er niets uit dat ze personeel hebben dat eentalig Franstalig is. Ze rekenen er op dat de Vlaming nog maar eens zijn goede wil zal tonen.

Ga naar restaurant De piraat in Nieuwpoort. De Eigenaar en de kok zijn Franstalig zonder noties Nederlands. Tussen het personeel zitten nog verschillende eentalige Franstaligen en al hebben ze een losse Vlaamstalige werkkracht die vlot 5 talig is, wanneer er weinig boekingen zijn waardoor er een personeelslid te veel zou zijn, is het precies die welke als eerste niet hoeft te komen, ook al verzet de kerel 4 keer meer werk dan eender wie van de andere.

Dat zijn Franstaligen.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 juli 2011 om 23:26.
Garry is offline