Discussie: islam opgedrongen
Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2011, 21:03   #2
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb niet de gewoonte om mij in Islam/Moslim...enz draden te begeven. Voor mij maakt het niet uit of iemand Atheïst is, Boeddhist, Moslim, Katholiek...Of iemand een hoofddoek draagt of een achterstevoren-pet op z'n hoofd. Iedereen leeft naar goeddunken.
Ik reageer hier vandaag omdat ik van heel dichtbij geconfronteerd word met het volgende: een nichtje van ons -18 jaar- heeft sinds enkele weken een nieuw vriendje. Het betreft een man (30+) van Marokkaanse origine. Eerlijk gezegd heb ik daar niks op tegen. Zelfs niet het feit dat hij veel ouder is; mijn man en ik schelen ook 13 jaar. Tot dusver geen probleem. Nu, daarstraks stond haar moeder hier aan mijn deur, helemaal van streek. Ze was in tranen en wist het volgende te vertellen: mijn nichtje woont sinds 2 weken bij die man (hetgeen niemand in de familie wist). Toen haar moeder deze ochtend haar dochter een bezoekje wou brengen, samen met haar partner werd de deur geopend door door de "vriend". Terwijl deze hen binnenliet, riep hij naar mijn nichtje dat ze "naar de andere kamer" moest gaan omdat er een man samen met haar moeder aan de deur stond. Mijn schoonzus kon nog net een glimp opvangen van mijn nichtje: ze droeg een hoofddoek. Sorry maar dat vind ik dus zeker een geval van opdringen van de Islam. Ze woont 2 weken bij die man en wordt gedwongen een hoofddoek te dragen + in een andere kamer te blijven bij bezoek (van haar eigen stiefvader). Moest het MIJN dochter betreffen, ik haalde haar daar stante pede buiten, zelfs met geweld. Tot slot : ik weet heus wel dat de meerderheid van de Moslims geen "opdringer van de Islam" zijn. Vind het alleen spijtig in de gevallen het wel gebeurt, vooral voor die meisjes.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden