Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2011, 22:06   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Uw smoel veel vaker gescand in detail, voor de veiligheid

Ik was al langer aan het denken dat het een bevordering van de veiligheid zou zijn, mocht je 'uitgenodigd' worden om een gedetailleerde scan-foto van je gezicht te laten maken, op "cruciale" momenten in het dagelijkse leven.

Bijvoorbeeld alvorens het binnengaan bij een juwelier, een bank, een discotheek die nogal vechtjassersgevoelig is ....

Wat ik nu lees in de gazet, gaat nog een stap verder.
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110712_176

titel: Gezichtsscan bij juweliers in Rotterdam

Een stap verder want er is een link naar de databank van de pakkemannen.

Overbodig voor de preventie, vind ik.

Een scan, heel duidelijk, met software die herkent of er gefoefeld wordt, is voldoende om zeer preventief te werken.

De wetgeving kan voorzien dat de opgenomen foto vernietigd moet worden na een bepaalde periode;
en dat het raadplegen van de opgenomen foto's door iemand anders dan de politie, en zelfs de politie enkel in het kader van een misdrijf, strafbaar is gelijk inbreuken op de privacy.

Dit mag perfect gecombineerd worden met bewakingscamera's in de straten.

Begint er al iemand te zweten wegens big brother ?
Ik niet.
Het internet zoals het nu marcheert, is veel problematischer dan dat spelleke van die opgenomen (maar slechts bekeken foto's ingeval van criminaliteit die evenredig is met de kosten van het opzoeken en bekijken van al die beelden) foto's.

En gij ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden