Als ge u nog niet klaar vindt om te trouwen: niet doen!!
Ikzelf ben al 28j getrouwd-nog steeds gelukkig - maar raad iedereen af om voor de verkeerde redenen te trouwen.
Wat ik versta onder verkeerde redenen? Op nr 1: trouwen omdat de vrienden/kennissen het ook doen.
Op nr2 : omdat het van u verwacht wordt (door familie, ouders...)
Ik weet één ding: de tijden zijn zodanig veranderd dat ik de dag van vandaag -anno 2011- niet meer zou willen trouwen.
Trouwen staat tegenwoordig gelijk aan "laten we het eens proberen samen".
25-30 jaar geleden stond trouwen gelijk aan: Ik zie u zo graag en jij ziet mij zo graag dat we samen oud willen worden. Ikzelf ben met die gedachte aan samen oud worden

in't huwelijksbootje gestapt. Intussen, na al die jaren, zijn wij nog altijd samen, mijne schat en ik. 3 kinderen en 3 kleinkindjes rijker. Ik kan hier met trots verkondigen dat mijne schat en ik voor altijd bij elkaar zullen blijven, tot de dood ons scheidt. Nooit zou ik hem bedriegen; daarvoor hebben wij samen teveel opgebouwd. Onze kinderen en kleinkindjes zijn onze grootste schat. Wij lopen ook steeds na al die jaren nog hand in hand over de straat. Wij houden echt van elkaar en die verliefdheid van vroeger heeft plaatsgemaakt voor een heel diep, warm gevoel van geborgenheid, liefde, ...
Mijn raad: trouw nooit om getrouwd te willen zijn. Trouw zeker nooit omdat het van u verwacht wordt. De gouden raad van tante Trixie!