Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2011, 01:41   #261
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Waar men eens moet over beginnen nadenken voor men hier voor de zoveelste keer weer wat komt roepen of verkondigen..

2010: NV-A met Bart de wever en PS
2007: CD&V+NV-A en de MR
2003: Open VLD en PS
1999: VLD en ?? aan franse zijde
....
1987: Twee jaar na de vorige verkiezingen van 1985 moesten de Belgen opnieuw naar de stembus voor een nieuw parlement. De Regering-Martens VI, een coalitie van de christendemocraten en de liberalen was in oktober 1987 uiteengevallen naar aanleiding van de Voeren-kwestie. In tegenstelling tot 1985 waren er in 1987 geen aanhangende provincieraadsverkiezingen.
1981: Na de verkiezingen werd de Regering-Martens V samengesteld met christendemocraten en liberalen. (CVP met andere satelieten)
1978: Na de verkiezingen werd de Regering-Martens I samengesteld. (CVP met andere satelieten)
1977: Regering Tindemans (CVP/PSC, de BSP/PS, het FDF en de Volksunie.)

de frequentie waarmee men telkens wanbeleid afgestraft heeft is in de laatste 3 decennia verhoogt tot waar we nu zitten; de ene partij wordt voor de andere gewisseld en kiezers lopen over van de ene naar de andere partij..
Maar wat heeft ons al dat korte termijn denken en reageren nu op lange termijn opgeleverd; de huidige impasse en politiek circus wat ons nog verder dan voordien van betere tijden brengt.

De gepretendeerde democratische invloed die wij zouden hebben betreft vandaag nog meer dan vroeger maar slechts een illusie. Eentjee gevoed door propaganda en zelfbedrog, een van de vele middelen om ons gedwee te houden.
En het blijkt vooral hier op dit forum dat men daar ondertussen meer dan gewillig aan mee doet, paradoxaal genoeg het intellect van ieders hier verkwanselt aan de illusie.

Ik weiger nog mee te doen aan dat circus. En ja ik zal er waarschijnlijk niets aan veranderen, net zo min als de grote massa dat voorlopig zal doen door wél te gaan kiezen terwijl ze blazen, kreunen en zuchten van ongenoegen.
Het enige waar ik op zit te wachten is de totale failliet van het circus, hoe catastrofaal dat ook zal zijn maar eerder gaan de ogen toch nooit open gaan. En dan nog vrees ik dat men ze blijft sluiten...
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden