De oplossing voor de begroting in evenwicht is redelijk eenvoudig, maar schijnbaar te moeilijk voor onze politici en professoren. Stop de indexering voor iedereen die meer dan 50000 € per jaar verdiend gedurende 5 jaar en pas dan de indexering in centen ipv procenten toe, op een gemiddelde Belgisch loon van bijvoorbeeld 27000 € netto. Zo berekend krijgen de interrimmers die werken voor 9,5 € per maand tenminste de werkelijke verhoging van de levensduurte en evenveel als een politicus. Nu is het zo, dat iemand die 100000 per jaar verdiend 2000 € per indexering van 2% meer krijgt, terwijl iemand die 20000 € verdient slechts 400 € krijgt. (dit is dus 5 maal minder, waardoor er dus per indexering een kloof van 1600 € ontstaat.). Volgens mijn normaal boerenverstand stijgt de levensduurte voor iedereen evenveel. Maar waarschijnlijk zitten politici en professoren in de eerstgenoemde categorie. Ik zou graag eens een antwoord krijgen van al die Grauwelsen, Blanpains en andere consoorten, alsook van alle politici en zelfs de vakbond-bonzen, waarom er in dit geval geen sprake is van discriminatie. 1 kilo tomaten of een liter benzine wordt voor iedereen evenveel duurder. Ik wacht in spanning het antwoord af van alle bovengenoemden. Graag ook partij standpunten van alle partijen.
|