Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2011, 23:29   #2
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik vond deze docu nogal shockerend om het grove taalgebruik en de soms zeer gespannen, bijna agressieve sfeer die er heerste.
Ik ben toch echt blij dat die Tattoo-chick mijn dochter niet is, maar ik zou haar daar niet voor mishandelen of uitschelden.
Als het woord negers vraag ik me af of wie hier niet te doen hebben met onvervalst racisme. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik blij ben dat mijn dochter niet met deze jongens omgaan, niet om hun kleur, maar ik denk dat hun sociale achtergrond niet pluis is.
Vraag me af of Uitzending gemist wel in België te ontvangens is, andersom gaat dat namelijk niet.

http://beta.uitzendinggemist.nl/afle...-s-in-het-nauw
Ja het filmpje is te zien met deze link.
Ik vond het gewoon hallucinant. Dat dergelijke toestanden kunnen bestaan in een modern vooruitstrevend Westers land, dat is gewoon surreëel.
Ik ben blij dat het de Marokkaanse meisjes zelf zijn, op straat, in hun eigen omgeving die aan het woord komen. Als een autochtoon die verhalen zou vertellen, werd hij meteen als racist gedoodverfd en voor leugenaar of overdrijver uitgemaakt.
Veelbetekend zijn de woorden van die 12-jarige jongen in het laatste deel van het filmpje als hij zegt dat hij ze zou slaan als hij zo'n zuster had en dat zijn vader haar zou "killen" maar ook dat hij met een Westers meisje wil trouwen en haar moslima wil maken. Dat zijn woorden waarover wij hier eens serieus moeten nadenken! Die macho-houding moet in de scholen aangepakt worden, die jongens moeten eindelijk leren dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn.
De verhalen van de meisjes zelf zijn schrijnend en triestig. Hoe is het mogelijk dat die kinderen niet efficiënter kunnen geholpen worden!