Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2011, 13:08   #164
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Niemand gebruikt een meer schools discours in zijn postings dan u. Merkwaardig dat u dan voortdurend anderen een etiket "schoolmeesterke" opspelt. Ik heb inderdaad les gegeven in het hoger onderwijs en daarna ben ik nog ambtenaar geweest op de administratie die belast is met de controle op de hogescholen. Dat heb ik reeds eerder vermeld. Ik verberg mijn achtergrond niet. U daarentegen ...
U bent lang geleden die maskarade gestart door telkens weer politieke tegenstrevers (niet alleen mij) op een schoolmeesterachtige manier te wijzen op spel- en taalfouten, wanneer u het van de poster niet kon halen. Welnu, loontje komt om zijn boontje.

Wanneer iemand zoals u de twijfelachtige eer te beurt valt posters op hun taalfouten te wijzen (meestal uit rancune en uitsluitend bij politieke tegenstanders), terwijl hijzelf (u dus) elke week vrachten van spel- en andere taalfouten schrijft (ook wanneer hij -u dus- zich eigenwijs bedient van een vreemde taal), dan is hij (u dus) een notoir pedant schoolmeestertje, welk beroep hij ook uitoefende.

Nu wil het toeval dat ik er niet veel naast zat, want, zoals u het zelf beaamt, komt u uit het onderwijs. Helaas, de term ‘hoger’ in uw hogere school betekent in de praktijk maar weinig. Zeker in uw geval. Want als men op een ‘hoge’ school mensen aanneemt , die om de 20 of 30 woorden een woord fout schrijven zoals u nu permanent doet, dan zegt dat eerder iets over de bedenkelijke kwaliteit van zulke ‘hoge’ school waaraan u lesgaf.

En daarom zou het helemaal niet misstaan de term ‘hoge’ school van uw hogeschool op het vlak van de taalkennis te vervangen door ‘lage’ school. En daar, ja daar komt een pedant schoolmeesterke zoals u dan volledig tot zijn recht.

Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2011 om 13:31.
system is offline