Schuldenbergen Europa en Amerika
Ik ben nu niet heel goed in economie maar er zijn heel wat zaken waar ik echt niet meer aan uit kan.
De twee grootste wereld economische entiteiten zijn De V.S en de E.U, ze bezitten ongeveer 50 procent van de wereld economie.
De VS bezit een schuld van meer dan 14 triljoen dollar. En de EU bezit een schuld van meer dan 10 triljoen euro (als ik me niet vergis).
Iets dat mij opvalt is dat de VS haar centrale bank prive is! (The Federal Reserve) toch schandalig?
Amerika leefde allang boven haar stand en nu zit ze met een bergenschuld dat onbetaalbaar blijkt te zijn. En blijkbaar is er geen politische wil om voor een oplossing te komen want de 2 partijen ginder bieden totaal geen oplossing op voor de schuldenberg. Misschien is het net de bedoeling dat er geen oplossing komt? Omdat er waarschijnlijk rijke elites zijn die daarvan profiteren?
De Federal Reserve blijkt eigenlijk winst te maken op haar schuldenberg? Waarom word dit toegestaan?
Tenslotte, wat ik mij het meeste afvraag: wie houd de Amerikaanse schuldenberg? China? Maar China de 2de grootste economie houd net geen 1 triljoen dollar. Waar komt dat geld dan vandaan?
Wat denken jullie dat in de toekomst gaat gebeuren met Amerika en EU? (schuldenberg)
Ze hebben samen een onbetaalbare schuldenberg en ze hebben 50 procent van de wereld economie,
waar komt al dat geld vandaan?
Hopelijk hebben we experts op dit forum die mij dit allemaal weten uit teleggen.
|