Beste Prof,ik moet U tegenspreken waar je Dirk Sterckxs een zwak Voorzitter noemde.
Nergens in de politieke geschiedenis is een ruime overwinning zoals
deze van de VLD in zo'n korte periode naar een historisch dieptepunt gezakt.Dit is echter niet de schuld van Dirk of Karel doch door een enorme
inschattingsfout van Verhofstadt en dit aan gebrek aan lange termijnvisie.
Door zijn veruimingscampagne heeft Guy Verhofstadt de deur geopend
voor iedereen,goed bedoeld dat wel doch de enorme idiologische verschillen maken dat tijdens iets mindere tijden het ware gelaat van de eens zo overtuigde overlopers naar boven komt.
Deze overtuiging heb ik al jaren geleden kenbaar gemaakt en men heeft
mij dit niet in dank afgenomen.(statutaire commissie en op het groot vuil.)
Nu zie ik dat al mijn toekomstvisies zoals ik ze toen al zag door de Liberalen binnen de VLD worden overgenomen en naar buiten gebracht.
Het kan niet dat de loozers van nu met name Bart Somers ,Patricia
Ceysens en andere Van Quickenbornes mensen die de VLD stuk voor stuk zetels gekost hebben nu de schuld in de schoenen schuiven van de oudere generatie politici,en de partijstructuur in handen willen nemen.
Kort voor de Verkiezingen zijn we ontvangen geweest door Sterckxs en het viel ons dadelijk op dat deze man een heldere benadering van het
huidig maatschappelijk beeld in kaart kon brengen en argumenteren.
Deze man zou tevens nooit kritiek spuien op wie dan ook van de VLD en
zou nooit overgaan tot broedermoord of zustermoord (Verhofstadt/Neyts)
zoals vroegere Voorzitters wel deden.
Als we de Liberale partij terug op de juiste sporen willen krijgen dan dienen er zo snel mogelijk duidelijke ingrepen genomen te worden.
Virtuele geesten zoals Somers (olympische spelen en wereldcup voetbal)
Van Quickenborne( Vlaanderen republiek De Croo president) Ceysens
helemaal virtueel... dienen dringend een stap terug te zetten en eindelijk terug plaats te maken voor een realistische politieke visie.
Alhoewel Karel De Gucht evenmin het licht heeft uitgevonden en eveneens
in allerlei dexia en andere histories is opgedoken moet ik hem wel toegeven de enige te zijn met een aannemelijke maatschappelijke strategie.
Het feit dat Somers het lef had zijn idee openbaar te maken dat de VLD
maar een een tijdje in de oppositie moest gaan bewijst dat deze man voor
de VLD verloren is en ik hoop dat men dat in het partijbureau en in Mechelen onderschrijft.
Om onze Liberale visie te onderschrijven hebben wij trouwens de Liberale Alliantie in het leven
geroepen,om als enige echte blauwe partij de liberale waarden terug op
de politieke kaart te zetten,hopelijk lukt dat en kunnen we weer een beetje meer luisteren naar wat de realistische noden zijn.
Gil Marien.