Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2011, 16:35   #143
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Hoewel ik graag groen zou willen bouwen... ik ben al blij als ik, in dit land, een totaal-ongroen vastgoed ga kunnen bemachtigen dat nog op 30 jaar kan afbetaald worden.

passief huizen, perfecte isolatie, eventueel zelfs zonnepanelen of warmtepompen = 400.000 euro minimum
juist. Overigens is er in al die "groene" projecten weinig terug te vinden van duurzaamheid en onderhouds- en afschrijvingskosten. Onze politici zitten natuurlijk met een dubbele agenda en dat is consumptie aanzwengelen en kredieten voor de banken werven. Dat ge uw heel actief leven gaat moeten werken om een eigen huis met "hedendaags comfort" recht te houden is hun zorg niet. Alle klimaatregelingen met geforceerde lucht vragen onderhoud van de kanalen (stof, schimmels, bacterien), geluidsisolatie van de ventilatoren enz.. maar daar hoort ge niets van. ook electronica heeft geen eeuwig leven en de tijd van herstellen is voorbij.
Ik pleit dan ook voor zo eenvoudig mogelijke systemen, misschien met iets minder "comfort" maar een levenslang krediet afbetalen is ook niet zo aangenaam. Comfort moet betaald worden, daar kunnen we maar best aan wennen.
__________________

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 18 juli 2011 om 16:36.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden