Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir
Tjah, sommigen mss (vermoedelijk de meeste Palestijnen zelf), maar zelf persoonlijk bedoelde ik met pro-Palestijnen, dat ze hun eigen onafhankelijkheid moeten hebben in het huidig Palestina, en de rest van Israël (grenzen 1967) met rust moeten laten, niet meer en niet minder.
Gelijk dat we ook de zgn 'Verloren Gebieden' moeten stoppen met claimen tenzij voor de zwans, anders geraakt Vlaanderen nooit onafhankelijk. Komen, Edingen enz. zijn het 1) niet waard een onafhankelijk VL in de weg te staan en 2) in de realiteit toch niet meer zo Nederlandstalig als ze voor de vervalste tellingen waren.
|
Daar kan ik me wel in vinden. Toch blijft het treffend.
- Israëli : zowat ALLE israëli erkennen dat er een tweestatenoplossing moet zijn. Zij willen wel nog hard onderhandelen over de modaliteiten zoals de precieze grens en Jeruzalem, waar zowel joden als arabieren wonen, beetje zoals Brussel waar Vlamingen, Verfranste Vlamingen en Walen met elkaar in de clinch liggen.
- Palestijnen : een democratische meerderheid van de Palestijnen ( die stemden namelijk op Hamas ) wil eigenlijk maar één staat : Palestina overal ( van Imperialisme gesproken ), Israël moet de zee worden ingedreven. De enige reden dat er nog gepraat wordt is dat de Palestijnen niet de militaire macht hebben om hun endlosung op te dringen aan de wereld. Palestijnen ZEGGEN dat ze willen onderhandelen, maar dit is semantiek bedoeld voor de Internationale Gemeenschap die ze voor hun kar willen spannen.
Wat betreft de Verloren gebieden voor Vlaanderen ... akkoord ... wij moeten nemen wat we kunnen zonder hen. Maar stel nu puur theoretisch ... dat we volgend jaar onafhankelijk worden. Over 5 jaar bestaat de Euro niet meer en over 20 jaar is Europa ineengestuikt. 100 jaar van nu zijn we militair sterker dan nu en is Frankrijk in een halve burgeroorlog verzeild geraakt. Als we DAN de kans hebben om de ons ontstolen ... Niet dat ik daar voor pleit natuurlijk.
Maar maar vandaag de dag wordt Israël bedreigd door een vijand die enkel en alleen de vernietiging van Israël voorstaat. Daarnaast bezet die vijand gronden die al 1000 jaar ontstolen grond zijn. Wil jij Israël het recht ontzeggen om gebied te RECUPEREREN van een vijand die enkel haar vernietiging wil ?
Ik ben er eerlijk gezegd nog niet helemaal uit. Ik erken dat historische eisen omwille van een iemand aangedaan onrecht na een tijd moeten vergeten kunnen worden als ze niet meer relevant zijn. Maar waar trek je die grens ? En wat is niet meer relevant ? Zaken die 60 jaar geleden niet relevant waren kunnen dat vandaag wel weer zijn. Dat hangt toch van de omstandigheden af ?
mvg. Sint Ignacius