Los bericht bekijken
Oud 3 juli 2004, 14:14   #22
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Reportage over de Antwerpse Chassidische Joden!

Onlangs zond Canvas een tamelijk kritische reportage uit over de Antwerpse Chassidische Joden. Zo kon men vernemen dat ze in een zeer gesloten gemeenschap leefden, met eigen scholen, bijna allemaal werkzaam waren in de diamantsector enz... en meer van dat.
Ik moet toegeven dat ik na afloop alhoewel tamelijk verdraagzaam hun levenswijze zelf niet zo aantrekkelijk vond. Maar ik moet zo niet leven... so what?
Rekent daarbij nog het conflict in het Midden-Oosten waar de Palestijnen toch eerder de underdog zijn.
En als je alsArabier hier in Vlaanderen weet dat een vierde van de bevolking je liever ziet terugkeren.....
Ja dan komen de frustraties naar boven.
Maar het is verwerpelijk. Zeker! Want van haat en geweld komt alleen meer haat en geweld.....
Iedereen is dus een beetje verantwoordelijk voor deze spijtige toestanden. Het meest van al de onverdraagzamen die dit allemaal in de hand werken.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden