Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RSK
Meer informatie over de Republiek van Servische Krajina
http://www.dailymotion.com/SERVIEBEL...videoId=xjvkji
In deze documentaire wordt de oorlog in Kroatië en Krajina vanuit een ander perspectief bekeken. De documentaire is voorzien van Nederlandse ondertitelingen.
|
Dus volgens dit Servische filmpje hebben de Ustasa een miljoen Serviërs vermoord terwijl het er volgens de Kroaat Tudjman "hooguit" 40duizend waren. Hm. Volgens
Wiki ligt de waarheid in het midden en is het meest waarschijnlijke cijfer 300duizend. En ja, waren het er 3 geweest, dan waren het er 3 te veel natuurlijk.
Mijn computer is te traag; ik bekijk het niet helemaal, maar ik weet wel dat de Krajina Servisch was, had moeten blijven en dat zo nodig ook staatkundig moest worden, en daarover zal het wellicht gaan. Heel jammer dat ze WO2 daar nog eens hebben overgedaan. En jammer dat de Serviërs zowat overal aan het kortste eind hebben getrokken in Joegoslavië. Ik denk dat de Kroaat Tito hierin niet vrijuit gaat. Hij heeft de Serviërs over zoveel mogelijk republieken gespreid, zodat ze overal minderheden vormden, terwijl ze eigenlijk de meerderheid in het land waren.
Wij zijn ook een meerderheid in België, en de Vlamingen zijn wel niet in over een aantal republieken gespreid, maar zouden nooit 180 jaar lang aan het kortste eind getrokken hebben als de Belgische bourgeoisie niet in haar verdeel-en-heers-beleid was geslaagd. Wat uit de helft van dit forum moge blijken.