Ik heb het over dieselauto´s die op
dieselbrandstof rijden, gij zijt de experimenteertour opgegaan.
Is dat gram per kilometer ? Wslk neem ik maar aan.
Is maar 6 maal minder als de originele motor (0,12).
En die 0,02 zegt niets over de gevaarlijkheid, is enkel massa.
Lijken wel zware dieselmotoren (camion ?) want 0,02 is bijna 7 maal meer als een Golf diesel Euro 4 norm mét roetfilter die maar PM 0,003 g/km heeft (de euronorm 5 grens is 0,005 g/km of 5 mg/km,
vergeten Paul ?
http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasno...it_Dieselmotor
(Euronorm 5 haalt die Golf diesel niet omwille van teveel NOx)
Voor de Golf-benzine is het blad te klein zal 0,003/50 = 0,00006 zijn of 50 maal minder. Nu gij weer.
Een goede benzinemotor optimaal afgestemd op methaan/aardgas stoot in de regel minstens 100 maal minder uit of max 0,00003 , zoek het eens op.
kzal het even opzoeken, no problem:
voila tot 99 % minder.
Ziet ge ik kan ook ´experimenteren´ met een klassieke benzinemotor.
Maar die CNG-Bifuels rijden al lang hé, dat is al lang geen experimenteer meer.
En de monofuels-aardgas stoten nog minder roet uit, want die zijn nog meer geoptimaliseerd op aardgas.
En dan spreek ik nog niet van een benzinemotor met variabele compressie, en die dan op aardgas. Mmmmh, wat gaat dat geven.
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_F_700
En hij rijdt al.
http://automobile.challenges.fr/doss...-lyonnais.html
http://www.turbo.fr/actualite-automo...-variable-mce/
Veel te veel partikels dus, en dat zelfs met puur aardgas... tja.
er ontbreken nog 3 nullen achter de komma...