Los bericht bekijken
Oud 21 juli 2011, 08:46   #151
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb het over dieselauto´s die op dieselbrandstof rijden, gij zijt de experimenteertour opgegaan.


Is dat gram per kilometer ? Wslk neem ik maar aan.
Is maar 6 maal minder als de originele motor (0,12).
En die 0,02 zegt niets over de gevaarlijkheid, is enkel massa.

Lijken wel zware dieselmotoren (camion ?) want 0,02 is bijna 7 maal meer als een Golf diesel Euro 4 norm mét roetfilter die maar PM 0,003 g/km heeft (de euronorm 5 grens is 0,005 g/km of 5 mg/km, vergeten Paul ?
http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasno...it_Dieselmotor
(Euronorm 5 haalt die Golf diesel niet omwille van teveel NOx)


Voor de Golf-benzine is het blad te klein zal 0,003/50 = 0,00006 zijn of 50 maal minder. Nu gij weer.

Een goede benzinemotor optimaal afgestemd op methaan/aardgas stoot in de regel minstens 100 maal minder uit of max 0,00003 , zoek het eens op.

kzal het even opzoeken, no problem:
voila tot 99 % minder.



Ziet ge ik kan ook ´experimenteren´ met een klassieke benzinemotor.

Maar die CNG-Bifuels rijden al lang hé, dat is al lang geen experimenteer meer.

En de monofuels-aardgas stoten nog minder roet uit, want die zijn nog meer geoptimaliseerd op aardgas.



En dan spreek ik nog niet van een benzinemotor met variabele compressie, en die dan op aardgas. Mmmmh, wat gaat dat geven.

http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_F_700
En hij rijdt al.

http://automobile.challenges.fr/doss...-lyonnais.html

http://www.turbo.fr/actualite-automo...-variable-mce/



Veel te veel partikels dus, en dat zelfs met puur aardgas... tja.
er ontbreken nog 3 nullen achter de komma...
De vervuiling veroorzaakt door een motor is afhankelijk van de samenstelling van de energiedrager en minder van de motor.
In Belgie zit er namelijk minder biodiesel in je tank dan in Duitsland, want voor dezelfde wagen een verschil in vervuiling geeft.

Een diesel die op plantaardige olie draait heeft zelfs geen roetuitstoot of uitstoot van natuurlijk opgesloten CO².

En elke benzine motor kan op aardgas, biogas of LPG draaien zonder dat de compressie moet veranderd worden.
En de compressie van een ottomotor is trouwens niet het belangrijkste gegeven om te bepalen welke brandstof er kan gebruikt worden.
Je injectiesysteem en ontstekingsysteem zijn de bepalende factoren.

Een beetje meer kennis in de technologie zou veel van deze onzinnige discussie vermijden.
Want je zou dan weten dat de bio-energiedragers de basis waren waarop de verbrandingsmotor is ontstaan en niet de huidige vervuilende energiedragers.

Laatst gewijzigd door Jantje : 21 juli 2011 om 08:50.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden