Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2011, 11:54   #306
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Volgens de radio vandemorgend zou hij max 21 jaar kunnen krijgen, daar verschoot ik toch wel van.
(edit: in de negatieve zin he... dat die ni levenslang krijgt kan ik ni bij)

En 't blijkt inderdaad nen extreemrechtsen te zijn... wa nen hond, wa ne vuilen hond...
en dan nog het lef hebben van ni zn eigen van kant te maken, maar z'n eigen gewoon te laten oppakken.

PS wel vreemd dat nen extreemrechtse ergens een kamp vol blanke noorse kinderen gaat uitmoorden niet dat dat erger of minder erg zou zijn, maar ik vind het wel vreemd; mss was het anti-links/anti-arbeidarpartiet dan wel belangrijker dan racistische motieven.
Die vraag stel ik me ook. Ik vind het nogal bizar dat een extreemrechts iemand zijn eigen volk op gruwelijke wijze gaat uitmoorden. Dat gaat regelrecht tegen de extreemrechtse doctrines in, en al helemaal als het om kinderen gaat. Extreemrechts gedachtegoed gaat immers uit van meer kinderen, niet van minder.

Het lijkt mij dan, precies wat jij ook al zegt, waarschijnlijker dat hij speciaal iets tegen de sociaaldemocraten heeft. Die bomaanslag in Oslo past ook beter in dat beeld, want die bom ging af bij de gebouwen waar de rood-groene Noorse regering zetelt, en waar het kantoor van de sociaal-democratische premier is. En dan dat bloedbad dat hij op dat zomerkamp van de jeugdafdeling van dezelfde sociaal-democraten heeft aangericht.

Overigens proberen de sociaal-democraten in diverse persverklaringen en toespraken nu al politieke munt uit dit drama te slaan, en dat vind ik nogal onsmakelijk.
Dit drama komt namelijk op een ogenblik dat de linkse partijen, en met name de gisteren getroffen sociaal-democraten, op een historisch laag niveau in de peilingen staan, en over zeven weken zijn er verkiezingen in Noorwegen. Ik durf te wedden dat bij de volgende peilingen de sociaal-democraten politiek garen spinnen en opeens ophoog schieten door alle stemmen die uit sympathie gegeven gaan worden.
Cynisch bekeken komt dit alles de Noorse sociaal-democraten op politiek vlak heel erg goed uit.