Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2011, 13:32   #41
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Mij zal je nooit horen ontkennen dat er iets moet gebeuren en het zal diepgaand moeten zijn om dit Avondland te redden.

Maar ik hou de EU niet tegen om democratisch, met het parlement aan het roer, om de zaken aan te pakken.
Ik hoop dat je hier de EU beschrijft die je graag zou hebben, en niet dat je je werkelijk inbeeldt dat het EU-Parlement werkelijk iets voorstelt, of dat er ook maar sprake is van enige democratie of transparantie in de EU-instellingen.

Dat "iets voorstellen" bedoel ik figuurlijk, maar letterlijk had ook gekund: de leden van dat schijnparlement mogen niet eens wetsvoorstellen indienen. En als ze iets besluiten, wordt het zonder toestemming van de Raad (dus ministers van de lidstaten) niet eens dode letter, maar helemaal niets!