Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
N-VA is niet buitengegooid door de CD&V. N-VA heeft na een ledencongres beslist om uit de regering te stappen en daardoor Yves Leterme te verraden door hem achter te laten met een regering met een Vlaamse minderheid.
Niet dat ik dergelijk politiek verraad afkeur. Het is nu éénmaal another-day-at-the-office voor politiek op topniveau. Ik keur enkel het revisionistisch denken af waarbij men de geschiedenis wil veranderen.
|
In de eerste plaats geuigt het van revisionistisch denken om te beweren dat de N-VA in de regering zou gezeten hebben. Noem mij hun ministers?
In de tweede plaats heeft N-VA inderdaad geweigerd om in een regering te treden nadat Leterme al zijn beloften en afspraken had verraden om toch maar eerste-ministertje te mogen spelen, en op de manier de N-VA had buitenspel gezet.
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)