Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2011, 22:04   #4
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
60% van de Fransen zien een aansluiting van Wallonië bij Frankrijk wel zitten.
Ik vraag me af of er veel verschil zou zijn indien het gans België zou zijn? Ik denk dat er nog meer warm zouden lopen met dat idee.

Ik begin meer en meer ook in deze optie te geloven: indien België niet meer langer draait (zoals het zijn moet) dan kan het maar beter in Frankrijk opgaan.
Beter dat dan dat Vlaanderen alleen achterblijft, of erger nog: door die protestantse Hollanders ingelijfd wordt.

Maar er moet één grote voorwaarde zijn: de plaatselijke talen en dialecten moeten behouden blijven. Ik ben ervan overtuigd dat dit zo zal zijn: sterker nog: ik geloof dat dit de Nederlandse taal, en beter nog: de dialecten beter zal vrijwaren naar de toekomst toe.

We zijn dan niet meer dat kleine landje, maar één groot land. Vlaanderen heet dan Département Flandre, enz.

Wat er met de Koninklijke familie moet gebeuren, tja dat weet ik niet. Dat is het enige wat me wat tegenhoudt: wat met die mensen? Ik stel voor dat Zij voor eeuwig hun titels behouden behalve die van Koning natuurlijk. Het Hoofd, nu de Koning en later Zijn oudste Zoon, wordt Duc de Brabant. De Tweede Zoon Comte de Flandre bv. En ze blijven protocollaire rollen vervullen om onze départementen te vertegenwoordigen. Dat lijkt me een faire oplossing.

Wat denken jullie daarvan?

Hier een link:http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...rankrijk.dhtml

Dwaze praat.
system is offline