Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation
Ik heb wel een probleem dat ze hun mening prediken. Het zet een deur open voor radicalisering bij moslimjongeren. Zeker in deze moeilijke tijden, iedereen zoekt een soort "vlucht". S4B lokt ze als vliegen op siroop.
En neen, ik spreek hier niet over alle moslimjongeren. Zeker niet.
Want ik heb gezien in een interview hoe S4B de straten op ging en hoe een moslimjongere met hen fel in discussie ging. Waarlijk, ik stond paf!
Ze moeten ze niet enkel straffen, ze moeten de wet aanpassen dat zulke gasten nooit meer zo'n "clubje" kunnen openen op dit grondgebied.
En strenge controle? Ik betwijfel het, dat kost geld he. Ze roepen liever in het nieuws dat de alcoholcontroles minstens gaan verdubbelen. Dat zonder genoeg manschappen en terwijl het hopen geld kost.
Dat is hier gewoon een apenland, en dan verschieten ze ervan dat het hier soms een circus is.
|
De wet aanpassen is eigenlijk theoretisch geleuter, want wat gebeurt er:
de wet wordt zo aangepast in een bewoording dat om het even welke advocaat of rechter er alle kanten mee uitkan (meestal om de sossen omdat die overal de plak zwaaien). Ook het uitvoeren van de straf is voor interpretatie vatbaar... ALs een veroordeelde moet 'begeleid' worden dan zullen de sossen dat wel heel sociaal invullen.