Discussie: Burgerinitiatief
Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2011, 12:35   #32
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het ging om image building he. De bedoeling was de volgende verkiezingen voor te bereiden om een absolute meerderheid te behalen. Daarvoor moest de N-VA 2 dingen doen:

1) aantonen dat zij heel redelijke mensen waren en geen extremisten zoals het VB, om het gros van het Vlaamse electoraat dat bij de traditionele partijen nog zit, kunnen aan te spreken (de VB stemmen zijn niet "verloren" voor de N-VA voor wat ze wil doen: ze moet dus haar kiezers niet beletten van over te lopen naar het VB, ze moet er nieuwe bijwinnen aan de "soft" zijde)

2) aantonen dat de franstaligen totaal onredelijke gasten zijn waarmee geen zaken te doen is zonder U dik te laten naaien.

Als je kijkt naar ALLE N-VA beslissingen, is dat de lijn die erin zit volgens mij.

De "nee" op Di Rupo is blijkbaar een derde punt:

3) wij zijn toch niet zo een makke jonges dat jullie even goed op jullie eigen partijen kan blijven stemmen ; we maken wel degelijk een verschil met de labbekakken.
'k Heb het al een paar gezegd, meen ik, maar toch nog eens: ik geniet enorm van je inzichten en analyses. Moge je nog lang voortdoen, Patrick!