Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
U heeft anders nog geen enkel werkelijk argument weten aandragen waaruit blijkt dat homo's als ouders minder bijdragen tot het welzijn van een kind dan hetero's en evenmin gaf u een link naar die studies die aantonen dat homo's geen gelijkwaardige ouders kunnen zijn.
|
Beste alice. Dat is ook de discusie niet. Niemand die twijfelt aan de opvoedingsbekwaamheid van homoseksuelen. Pedagogische kwaliteiten staan los van geaardheid.
Ik pleit ervoor om alles in kaart te brengen vooralleer te oordelen. Als blijkt dat het homoseksueel koppel "het best mogelijke is", dan is dat maar zo. Dan gaat het kind daar naartoe. Kijk maar:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1533
Citaat:
Het enige wat u kunt aanbrengen als argument is dat u een probleem heeft met het idee dat mannen kinderen opvoeden, dat mag best maar is puur persoonlijk, een vooroordeel dus,een ongegronde vrees voor iets wat u niet kunt plaatsen, daar heeft u nu aandacht genoeg voor gehad, denkt u niet?
Het stoort me langzamerhand behoorlijk dat u probeert uw standpunt, waar u alle recht op heeft trouwens, te verpakken als " wetenschappelijk" want dat is het dus niet, ik heb een pedagogisch diploma en kan dat dus zeggen, integendeel, binnen pedagogie zal niemand een dergelijk vooroordeel in een lespakket brengen.
U heeft dus recht op uw vooroordelen maar wees consequent, meer dan dat is er niet.
|
Als u werkelijk een pedagogisch diploma heeft - en dat wil ik gerust aannemen- dan weet u als geen ander dat men in de pedagogie voorzeker 'de rol van de vader' en 'de rol van de moeder' als afzonderlijke fenomenen erkent die men waarneemt bij de opvoeding van kinderen. Deze zijn nu eenmaal niet gelijk. Afhankelijk van het geslacht en de leeftijd van het kind gaat deze voor bepaalde zaken eerder aankloppen bij de moeder en voor andere zaken bij de vader. Soms overlappen deze rollen elkaar, maar soms ook niet.
Iemand stelde de vraag aan een homofiel én deelnemer aan de discussie, welke rol hij dan wel zou spelen mocht hij kinderen hebben. De rol van de vader of de rol van de moeder?
Eigenlijk is dat een zeer terechte vraag, want een kind heeft inderdaad beiden nodig. Het is niet omdat de seksuele oriëntatie van de man of vrouw in disharmonie is met zijn of haar lichaam, dat zij geen man of vrouw meer zouden zijn. Het blijft natuurlijk altijd een zeker 'spelen'. Er blijft een zekere onnatuurlijkheid.
Vraag blijft of dit nu werkelijk 'het best mogelijke' is wat wij aan een ouderloos kind kunnen geven?
Volgens sommigen hier ben ik te dom om de ware reden te begrijpen. Ik vraag me dan ook terecht af, hoe moeilijk het dan wel niet moet zijn voor het kind om het te begrijpen als het in zijn 'identieteitscrisis' komt. Een pedagogische term die u, gezien uw studies, wellicht beter dan wie ook op dit forum zult begrijpen.
Paulus